Een primeur voor Reurpop: de DateKeet. Foto: PR
Een primeur voor Reurpop: de DateKeet. Foto: PR

Reurpop heeft primeur: de DateKeet

Algemeen

RUURLO - De organisatoren van Reurpop vragen zich af: "Ben jij het zat om alleen naar feestjes te moeten, alleen je ontbijtje te nuttigen, alleen een goede film te kijken, alleen de afwas te moeten doen maar wil het zoeken naar een nieuwe vlam of maatje maar niet vlotten? Wellicht kunnen wij je een handje helpen want in samenwerking met Match4U laten wij bezoekers live Tinderen op het Reurpopfestival!"

Hiervoor wordt de Date Keet geïntroduceerd. Samen met Match4U en Festival Lovers werd de wens uitgesproken om tussen festivalbezoekers die hier voor open staan iets leuks te laten ontstaan. De Date Keet bestaat uit een area met hierin onder andere een speciaal gebouwde unit. In deze unit krijgen mensen enkele minuten de tijd voor een eerste kennismaking en wellicht is dit de start van iets moois. Naast deze Date Keet is er een Silent Disco. Hier draaien verschillende prominente artiesten de lekkerste muziek.

Uiteraard stuurt Reurpop mensen niet zomaar met een willekeurig iemand de Date Keet in. Ondanks de laagdrempeligheid en toegankelijkheid, is het wel de bedoeling dat men iemand leert kennen die bij interesses en wensen aansluit. Om dit voor elkaar te krijgen staat er een team van MatchMakers klaar. Deze vakmensen zijn gespecialiseerd in het maken van 'matches' tussen mensen. Deze matches worden gemaakt op basis van hoe iemand er uit ziet, van interesses en voorkeuren. Daarom gaat iedereen bij het betreden van de Silent Disco area op de foto en wordt men gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen. Aan de hand van die gegevens gaan de MatchMakers aan de slag om tot een geschikte match te komen.

Reurpop: "Het kan dus zomaar gebeuren dat de MC, terwijl je in de Silent Disco aan het dansen bent, jouw nummer samen met die van iemand anders omroept. Dit is het teken dat de MatchMakers erin zijn geslaagd om iemand te vinden waarvan zij denken dat hij of zij bij jou past, en dat jullie je mogen begeven naar de DateKeet. Hier krijgen jullie enkele minuten de tijd voor een eerste kennismaking. Na afloop van deze korte date mogen jullie bij Cupido beslissen of de eerste kennismaking leuk genoeg is voor een tweede date of dat jullie het hierbij laten. Als blijkt dat er juiste matches gevonden zijn, zullen deze stelletjes gevraagd worden of zij (vanaf gepaste afstand) de komende periode gevolgd mogen worden en of hier een reportage over gemaakt mag worden als het daadwerkelijk een succesverhaal wordt."

Het doel van dit concept is om mensen op een unieke manier en in een ongedwongen sfeer kennis met elkaar te laten maken. Voor zover de Reurop-organisatoren weten is deze manier van daten uniek in Nederland en niet eerder op festivals vertoond. Het samenbrengen van mensen sluit naadloos bij de idealen en waarden van Reurpop aan. Daarnaast zijn Match4U en Rik ten Dolle (de persoon achter festivallovers.nl) de drijvende krachten achter dit concept. Samen met hen hoopt Reurpop van deze primeur een succes te maken.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant