De Berkellandse Uitdaging zegt: 'Jij bent aan het woord'.
De Berkellandse Uitdaging zegt: 'Jij bent aan het woord'.

Maatschappelijke thema's gevraagd voor de Berkellandse Uitdaging

Algemeen

BERKELLAND - De Berkellandse Uitdaging was zeven jaar geleden de tiende uitdaging in Nederland. Het is nog steeds een lokaal netwerk van bedrijven en organisaties dat samen de leefkwaliteit binnen de lokale samenleving wil vergroten. De huidige werkwijze echter sluit niet voldoende meer aan bij de vraag uit de samenleving en daarom heeft het bestuur besloten om de koers te verleggen. Voortaan ligt de nadruk op meer aanbodgestuurd werken in plaats van vraaggestuurd. Voor de nieuwe werkwijze worden vanuit de samenleving maatschappelijke thema's gevraagd.

In 2019 is het Openluchttheater Eibergen al een eerste aanzet gegeven met de koerswijziging en de bedoeling is dit vanaf 2020 geheel door te zetten. In samenwerking met het lokale bedrijfsleven worden twee grotere evenementen georganiseerd, gekoppeld aan een maatschappelijk thema. Een evenement wordt in het voorjaar gehouden, tezamen met de verkiezing van de Maatschappelijk Ondernemer Berkelland. De ander, in het najaar, is de reeds bestaande Beursvloer. Daarnaast wordt het grote online bereik, meer dan duizend volgers, ingezet voor goede doelen en hun hulpvragen. Met de nieuwe opzet denkt de organisatie zich nog gerichter en succesvoller te kunnen inzetten voor de samenleving.

De Berkellandse Uitdaging is op zoek naar maatschappelijke thema's voor haar evenementen. Via social media werd al een oproep gedaan, waarop vele reacties binnenkwamen. Dementie, jonge mantelzorgers en tolerantie waren onder meer de onderwerpen die men aandroeg. De inzendtermijn staat nog open. Inzenders hebben tot begin februari de tijd om hun gewenste thema in te sturen. Het uitverkozen onderwerp zal het gehele jaar de aandacht krijgen, onder meer via de verschillende (social) media. Verder wordt het thema verbonden met de verkiezing van de Maatschappelijk Ondernemer Berkelland en de Beursvloer in het najaar. Reacties kunnen ingestuurd worden via de website.


berkellandseuitdaging.nl/stemmen

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant