De Eibergse deelnemers aan de Achterhoek Waardepas met rechts bedenker Bas aan de Stegge (rechts vooraan). FG Slijterij & Wijnhandel ontbreekt op de foto. Foto: Rob Weeber
De Eibergse deelnemers aan de Achterhoek Waardepas met rechts bedenker Bas aan de Stegge (rechts vooraan). FG Slijterij & Wijnhandel ontbreekt op de foto. Foto: Rob Weeber

Achterhoek Waardepas start ook in Eibergen

Algemeen

EIBERGEN - In navolging van Ruurlo wordt Eibergen de tweede Berkellandse kern waar de Achterhoek Waardepas wordt geïntroduceerd. De Achterhoek Waardepas is bedacht door Bas aan de Stegge uit Hengelo (O) (Invizo) en al in diverse Achterhoekse gemeenten werkzaam. De bedoeling van de spaarkaart is de binding tussen centrumondernemers en klanten te verstevigen en aldus tegenwicht te bieden aan het internet. Via aankopen in een winkel spaart de klant punten die hij op een door hem zelf gewenst moment weer kan verzilveren aan de hand van kortingsacties of gratis producten.

Door Rob Weeber

Aan de Stegge wil de gehele Achterhoek voorzien van de spaarkaart. "De Achterhoek Waardepas is een mooi instrument om de lokale binding tussen winkelier en klant te verstevigen. Ik werk in de Achterhoek samen met Achterhoek Nieuws, met kranten die bij uitstek de lokale en regionale binding vertegenwoordigen in de Achterhoek. Die kranten publiceren maandelijks in de betreffende edities de aanbiedingen voor houders van de Achterhoek Waardepas. De pas werkt heel eenvoudig. De klant schaft eenmalig een kaart voor twee euro aan. Eenmaal in bezit van de kaart, heeft hij een pasnummer en kan daarmee de app activeren. Daarmee heeft hij één spaarkaart voor de gehele Achterhoek tot de beschikking. Via de app kan de klant punten sparen, zijn of haar puntensaldo bijhouden en zien welke actievoordelen hij ontvangt. Dit kan een gratis diner zijn, een tas vol gratis boodschappen, contante kortingen, et cetera. De winkelier die zich heeft aangesloten, schrijft bij iedere aankoop de spaarpunten bij. Dit kan via het kassasysteem of via de mobiele app. Met de gespaarde punten kan de klant op een door hem zelf gekozen moment gebruik maken van zogenaamde loyaliteitsaanbiedingen, kortingsacties of zelfs gratis producten. Het is echter aan de deelnemende winkelier zelf hoe hij zijn punten waardeert en wat hij er in ruil voor teruggeeft."

Na Ruurlo en andere Achterhoekse gemeenten is nu dus Eibergen aan de beurt. Iedere kaart kan in elke plaats waar de Achterhoek Waardepas is geïntroduceerd, worden gebruikt. Wel geldt de restrictie dat gespaarde punten bij winkel A alleen bij winkel A kunnen worden verzilverd. Met andere woorden, gespaarde punten bij de slager kunnen niet bij de bakker worden besteed. Zo kan iedere winkelier een maximale loyaliteit met zijn klant opbouwen. De acties die aan de spaarpunten verbonden worden, zijn extra en bestaan naast de bestaande, veelal wekelijkse acties die ook voor niet-pashouders gelden. In Ruurlo hebben zich inmiddels zestien ondernemers aangesloten die naar verluid zeer content zijn met de Achterhoek Waardepas.

Introductieacties 
De Achterhoek Waardepas wordt op zaterdag 10 november officieel gelanceerd in Eibergen. De lancering van de Achterhoek Waardepas in Eibergen gaat een maand lang gepaard met openingsacties bij de deelnemende bedrijven. Inmiddels hebben zich al tien winkels aangemeld, de supermarkten Plus en Jumbo, Echte Bakker Boenders, Boekhandel Gellekink, Bakker Bart, It's All Possible, Helmink Wonen, Keurslagerij Boenders, FG Slijterij & Wijnhandel en het Muldershuis. Marc Koenders is voorzitter van de EOV, de Eibergse ondernemersvereniging, en content met de invoering ervan. "Ik verwacht dat de deelname snel toeneemt. Juist omdat de supermarkten meedoen, waaronder mijn eigen Plus, zal dit een versneld effect hebben op de uitgifte van de klantenpas. Hoe meer mensen zo'n pas hebben, hoe groter de aantrekkingskracht voor andere ondernemers wordt om ook mee te doen. Het gaat vooral om loyaliteit, om de leefbaarheid in je eigen dorp of stad."

Marc Koenders is voorzitter van de EOV, de Eibergse ondernemersvereniging, en content met de invoering ervan. "Ik verwacht dat de deelname snel toeneemt. Juist omdat de supermarkten meedoen, waaronder mijn eigen Plus, zal dit een versneld effect hebben op de uitgifte van de klantenpas. Hoe meer mensen zo'n pas hebben, hoe groter de aantrekkingskracht voor andere ondernemers wordt om ook mee te doen. Het gaat vooral om loyaliteit, om de leefbaarheid in je eigen dorp of stad."

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant